Anyukám, Ezüst leszek én, igazán. Csimotám, Megfázol ám. Anyukám, Patak leszek én, igazán. Csimotám, Megfázol ám. Anyukám, Párnádba hímezz engem, igazán. Csak ez kell? Hát szaporán! (Federico Garcia Lorca: Buta nóta fordította: Weöres Sándor) |
Kedves Szülők!
Ezt a fejlesztési formát olyan szülőknek szánjuk, akik számára fontos,
hogy biztonság és egységes nevelési szellem vegye körül gyermekeiket a
tanórán kívüli időben is.
Kedves Csimota!
Akkor gyere hozzánk, ha szeretnél megtanulni tanulni, szeretnéd
megőrizni nyitottságodat, tudásvágyadat felnőtt korodra is. Nyugodt,
érzelmileg biztonságos légkörben készítheted el leckédet, s készülhetsz a
másnapi órákra.
Lehetőséged van arra, hogy az iskolából mi hozzunk el, illetve elvigyünk
edzésre, tanfolyamra esetleg haza is. Szükség esetén ebédet és vacsorát
is biztosítunk a változatos uzsonna mellett, ha szüleid kérik tőlünk.
Csoportos fejlesztő foglalkozásokon vehetsz részt, ahol azokat a
képességeket fejlesztjük játékos formában amelyek az írás, olvasás,
számolás készségét alapozzák meg. Egyéni fejlesztésre is sor kerülhet,
azoknál akiknél szükséges. Speciális igényű gyerekeket is szívesen
látunk. Szüleidnek konzultációs lehetőséget, szülőklubbot biztosítunk.
Szabó Csilla
gyógyító pedagógus
+36(30)325-3888
E-mail küldés!
Önmeghatározás
"Aki azt képzeli, hogy minden gyümölcs ugyanakkor érik meg mint a
szamóca, az semmit sem tud a szőlőről."(Paracelsus)
Köszöntjük Önt abból az alkalomból, hogy olvassa pedagógiai
programunkat.
Munkánk módszere a nyitottság és közmegegyezésre való törekvés.
Nyitottság a gyermekek, szülők, nevelők, támogatók felé, egyeztetés a
nevelési elvek tekintetében.
E munkában 20 éves gyógypedagógiai és 7 éves mozgásterapeuta
tapasztalatom segítenek.
1976 óta a kerületben lakom, ismerem szépségeit, hátrányait egyaránt.
Indíttatásomat kifejezi a következő idézet: "tucatjával jobbak". Saját
gyermekemmel együtt szeretnék nevelni, fejleszteni elsősorban olyan
gyerekeket, akik a megszokott iskolájukban, megszokott társaikkal
járnak. Szeretném tehermentesíteni az elfoglalt szülőket, hogy olyan
szolgáltatást vehessenek gyermeküknek, amely nemcsak ellátja a kicsik
napi gondozását, felügyeletét, de pozitív mintát nyújt a családi
nevelés, az értékközvetítés terén is. Remélem közös munkánk visszahat a
gyermekek személyiségére és a családokra is. Így látom biztosítva, hogy a
szocializáció eredményeként sikeres társadalmi beilleszkedés legyen a
munkánk eredménye.
Intézményünk neve, helye:
CsiMoTa Családi Kisdedóvó és Fejlesztő Napközi
1224 Budapest
Az alapítás éve:
2004.
Az intézmény típusa:
családi napközi
Az ellátott gyermekek életkora:
20 héttől - 14 évig
Működési területe:
a XXII. Kerület
Az intézmény jogállása; gazdálkodási köre:
betéti társaság (később szeretnénk közhasznú társasággá válni),
alapítvány is segíti müködésünket
Felügyeletünket a Családi Napközik Egyesülete látja el, de minden
társintézmény segítségét elfogadjuk.
A nevelőtestület összetétele: 1 fő óvónő, 1 fő gyógypedagógus,
fejlesztő-nevelő, 1 fő dajka, gyermekfelügyelő.
Tárgyi feltételek
A családi napközit egy XXII. ker.-i kertes házban kívánjuk működtetni.
Céljaink sorában kiemelt szempont marad az integráció, ezért játszási
lehetőséget fogunk biztosítani a gyerekeknek (pl. játszótereken).
Mozgásos tevékenységekhez a játszóterek, kirándulások, külső
sporttevékenységek mellett a kertben is lehetőséget fogunk biztosítani.
Társintézmények
Kapcsolatot tartunk a csimoták iskoláival, pedagógusaival. A kerületi
Gyermekjóléti Szolgálattal és a Nevelési Tanácsadóval. Szakmai
kapcsolatot ápolunk a kerületben működő integrációs intézményekkel.
Szükség esetén személyes szakmai kapcsolatokon keresztül olyan
terápiákra is eljuttathatjuk a gyerekeket, amelyek nem tartoznak
kompetenciánk körébe.
Az óvodás és bölcsődés korúak számára elsősorban a nagycsalád funkcióját
kívánjuk átvenni. A bölcsődéseknél fő feladatunk a gondozási feladatok
mellett, ingergazdag, biztonságos, sok mozgáslehetőséget teremtő
környezet biztosítása. Az óvodásoknál a fejlesztés helyett inkább a
késztetésre helyezzük a hangsúlyt. Csak a szülőkkel együtt egyedileg
hozott döntéssel, leginkább 5 éves kortól kívánjuk bevezetni a
fejlesztést.
Az óvodás korosztálynak a Waldorf pedagógia ciklusait és tevékenységét
tartjuk példaadónak.
Célunk olyan erkölcsi iránytűt adni a gyerekek kezébe, hogy a későbbi
élete során felbukkanó események, emberek, erők érdekében fel tudja
használni azt, illetve szükség esetén ellen tudjon állni vonzásuknak.
Célcsoport
- speciális igényű gyerekek (allergia, táplálék intolerancia)
- tanulási nehézségekkel élő gyerekek
- bölcsődés, óvodás gyerekek, ahol a testvéreket szeretnék egy
intézménybe járatni
- olyan helyzetekben, amikor átmeneti idejű egységes korrektív gyógyító
nevelésre van szükség
Célunk
A tanulási nehézségekkel küzdő gyerekek szüleinek ambivalens érzései
vannak gyermekükkel kapcsolatban. Frusztrálódik az az elvárásuk, hogy a
gyermek örömforrás lesz a családban. A rejtett csalódás és a feloldatlan
konfliktus számos nem megfelelő szülői magatartásmódot hívhat elő:
tagadás, irreális remények, túlhajtott önfeláldozás, önállótlanná
nevelés, túlféltés.
A fentiek következményeként egyre több szorongó, önbizalomhiányos,
biztonságra, védettségre vágyó gyermekkel találkozhatunk. Ez az állapot
kiszolgáltatottá, esendővé teszi őket az élet megpróbáltatásaival
szemben.
Reményeim szerint a szülőkkel együtt végzett munka során ezek a
másodlagos sérülések nem jelennek majd meg, illetve sikeresen
feloldhatók azokban az alkotó tevékenységekben, amelyek munkánk alapját
képezik. Ehhez minél pontosabb képet kell kapjunk, a beszélgetések során
,az otthoni nevelési légkörről, problémákról, örömökről.
Ehhez szülőklubot, közös kirándulásokat, konzultációs lehetőséget
biztosítunk.
Feladatunk
A gyermek személyiségét, életkori sajátosságait maximálisan figyelembe
vevő pedagógiai programot kívánunk megvalósítani.
Feladatunk a nagycsalád funkciójának betöltése, mely a gyerekekkel való
együttélésben valósul meg, személyes példaadáson keresztül.
A gyermeki személyiség minden dimenzióját (érzelmi, testi, szellemi,
értelmi) kiemelten kezeljük, építeni kívánjuk:
- pozitív szemléletű világkép kialakítása,
- a társadalom által felhalmozott szellemi, anyagi �agyon�megóvása,
továbbépítése (közösség formálás, hagyományápolás, szülőföld szeretete,
megismerése),
- környezettudatos gondolkodás,
- érzelmi nevelés (önismeret, emberismeret, társismeret, barátságok
építése, alkalmazkodóképesség),
- a hiteles kommunikáció (nyelv, nyelvhasználat, választékos, szép
tiszta beszéd �csend),
- a testi nevelés (egészséges életmód, aktív, önfejlesztő életvitel),
- kreativitás, problémamegoldó képesség (kismesterségek,
ábrázolás-technikák felhasználásával vizuális és esztétikai nevelés),
- kritikai érzék fejlesztése (különösen korunk vívmányainak kritikai
szemléletű felhasználásának tanítása),
- számítógépes fejlesztő programok használata, értékközvetítő műsorok
ajánlása.
Módszerek
Elsősorban a gyógypedagógia korrektív fejlesztő módszereit alkalmazzuk
majd, kiegészítve a tanulásmódszertan és a pszihológia elemeivel.
Eszközök
A fent említett módszerek eszköztárát valamint mozgásterápiák
eszköztárát kívánom használni, figyelembe véve azt, hogy az
eszközhasználat ne váljon öncélúvá.
Hetirend
Hétfőtől-csütörtökig azonos napirenddel.
Pénteken előre tervezett programok vannak, melyeket a gyermekekkel
közösen állítunk össze, szem előtt tartva a tanmenethez kapcsolódó
témákat, a változatosság elvét és a szülők igényeit is (múzeum, skanzen,
kiállítás, képtár, hangverseny, színház, mozi, séta, kirándulás,
sporttevékenység, uszoda, szakrális terek).
A mozgásos aktivitást előtérbe helyezem. A közlekedés változatos
gyakorlása kiemelt célom.
Napirend a kisiskolásoknak
12:00-13:00 Gyerekszállítás,
ebéd, beszélgetőkör 13:00-14:45 Levegőzés, játék, hobbi,
kismesterségek, kertészkedés, esetleg állat-és növénygondozás 14:45-15:15 Uzsonna (lehetőség szerint
szabadban) 15:15-16:45 Csoportos fejlesztés, tanulás
(váltó rendszerben, a gyerekek fele tanul, fele fejlesztő foglalkozáson
vesz részt) 16:45-17:00 Beszélgetőkör, gyerekszállítás
megbeszélés szerint, maradó gyerekekkel levezető, feloldó jellegű szabad
játék, esetleg hobbi, levegőzés
17 óra előtt csak egyeztetett időpontban lehet elvinni a gyerekeket.
A térítési díjakról
Függ a szükséges egyéni fejlesztések számától, az igénybevett
szolgáltatások mennyiségétől (szállítás, étkeztetés). De figyelembe
vesszük a család anyagi helyzetét és az egy családból érkező gyerekek
számát is.
Köszönöm mindenkinek aki segített, s köszönöm Neked nyájas olvasó hogy
idáig bírtad.